Son yıllarda büyük başarıya imza atan yazılım ve bilişim sektöründeki firmalar, dünya markası olma yolunda rotalarını yurtdışına çevirmeye başladılar. Türkiye’nin devlet destekli ilk marka programı olan Turquality, diğer sektörlerde olduğu gibi yazılım ve bilişim sektörüne de destek veriyor. Pandemiyle birlikte dijitalleşme tüm dünyanın gündemine girdi ve bu alanda ürünler geliştiren ülkemiz firmaları, Turquality sayesinde global pazarlarda tanıtımlarını artırarak, ihracatlarına ivme kazandırıyor. Aynı zamanda yazılım ve bilişim firmaları, Turquality sayesinde, maliyetlerini düşürmek, farklılaşmalarını sağlamak, sürdürülebilirliklerini oluşmak gibi birçok konuda fayda sağlamaya başladılar.
Özellikle son bir yıldır bilişim sektöründen yoğun ilgi gördüklerini anlatan Progroup Uluslararası Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, şunları söyledi:
“Türkiye’nin markalarını büyüterek ve potansiyel olanı markalaştırarak ilerlemesini hedefleyen Turquality programı, firmaların dünya pazarlarında rekabet edebilecek değere ve kurumsal yapıya ulaşabilmesine rehberlik ediyor. Son aylarda dünya gündeminde, dijitalleşme, teknolojiye yatırım, yazılım ve bilişim sektörlerinin önem kazanması gibi başlıklar, yerli yazılım ve bilişim firmaları için yeni fırsatlar oluşturuyor. Firmalar da, uluslararası pazarlara açılma hedefiyle, daha fazla Turquality’den yararlanma ve faydalanma çabası içine girmeye başladı” dedi.
Turquality, yazılım ve bilişim sektörlerine nasıl değer katıyor?
Progroup’un 19 yıldır Türk firmalarının global pazarlarda markalaşmasına rehberlik ettiğini belirten Dr. Salim Çam, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bir iş modeli olan Turquality, stratejik planlamadan bütçe yönetimine, satış pazarlama yönetiminden marka yönetimine, kurumsal performansın yönetiminden tedarik zincirinin yönetilmesine ve dijitalleşmeye kadar tüm konuları kapsıyor. Örneğin, iş modeli olarak, şuan nerede / nasıl oldukları ve nereye gideceğinin tespit edilmesinde yol gösteriyor. Hangi hedef pazarlara gidileceği konusunda, stratejik çalışmalar ve planlar oluşturuluyor. Bu stratejik planda, işletmenin kaynak ve kabiliyetleri tespit edilerek, uygulamaya alınıyor. Nerede olduğu ve mevcut durumda ne yaptığı gibi konular analiz edilerek, daha iyi nasıl olabileceği hakkında iş planları hazırlanıyor. Yurtdışına açılma sürecinde ilk olarak hangi adımlar atılmalı, hedef ülkelerde pazarlama nasıl yönetilmeli, ilgili ülkede istihdam veya iş ortaklığı altyapısının hazırlanması gibi operasyonel çalışmalar hayata geçiriliyor. İşletmeler, stratejik planları doğrultusunda ihracatlarını artırırken, global marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Progroup olarak bizler hizmet verdiğimiz firmaların, stratejik, fonksiyonel ve operasyonel yönetim düzeylerini uluslararası şirketlerin seviyesine çıkararak, global pazarlarda rekabet etmelerine ve markalaşmalarına rehberlik ediyoruz” diye konuştu.
Turquality programının, işletmelere sağladığı destekler şunlardır:
1-İstihdam Giderleri,
2-Sertifikasyon Giderleri,
3-Yazılım ve Bilişim Giderleri,
4-Depo Hizmetleri Giderleri,
5-Gelişim Yol Haritası,
6-Danışmanlık Giderleri,
7-Pazar Araştırması Çalışması ve Raporlama Giderleri,
8-Ofis, Depo, Mağaza Kira ve Kurulum Giderleri,
9-Tasarım Giderleri,
10-Uluslararası Hukuk Danışmanlık Giderleri,
11-Ürün, Hizmet ve Marka Tescili ve Korunması ile İlgili Giderler,