Whatsapp ile İletişim WHATSAPP 534 279 53 83

Medya

Progroup Uluslararası Danışmanlık Başkanı Salim Çam, “Türk markaları TURQUALITY ile globalde rekabete hazırlanıyor”

Türkiye’nin devlet destekli ilk marka programı olan Turquality, hem teşvik hem değer oluşturan bir iş modeli olduğu için, işletmeler tarafından yoğun ilgi görüyor. İşletmeler, iş süreçlerini uçtan uca dijitalleştirerek geleceğe hazırlarken, global çapta markalaşma çalışmalarına hız katmak için rotalarını Turquality’e çevirdi. 

Sektör lideri Progroup Uluslararası Danışmanlık, 19 yıldır Türk firmalarının, stratejik, fonksiyonel ve operasyonel yönetim düzeylerini uluslararası şirketlerin seviyesine çıkararak, Türk markalarının globalde rekabet etmelerine rehberlik ediyor.

Her yıl Turquality’e olan talebin katlanarak arttığını ifade eden Progroup Uluslararası Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, şunları söyledi:

“Turquality konusunda firmalarda; markalaşma bilinci, işletmedeki iş süreçlerinin sistematikleştirilmesi, kilogram başına ihracatın artması, insan kaynaklarının etkin yönetilmesi, dijitalleşme gibi uçtan uca tüm iş sürecinde değer katan bir iş modelini kurguluyoruz. Geçtiğimiz yıl pandemi nedeniyle zor bir yıl olmasına rağmen Turquality’ye talep 2’ye katladı, bu yıl da aynı talebin artarak devam edeceğini gözlemliyoruz. Türk markaları, Turquality ile globalde rekabete hazırlanıyor” dedi.

 

Turquality iş modeli hangi konuları kapsıyor

 P İş Modeli”ni oluşturduklarını anlatan Progroup Başkanı Dr. Salim Çam, şunları kaydetti:

“Bu model işletmelerde; stratejik planlamadan bütçe yönetimine, satış pazarlama yönetiminden marka yönetimine, kurumsal performansın yönetiminden tedarik zincirinin yönetilmesine ve dijitalleşmeye kadar tüm konuları kapsıyor. Günümüzün yoğun rekabet ortamında, Turquality iş modelini hayata geçiren firmalar, işlerini doğru verilerle etkin bir şekilde yönetirken, yurtiçi ve dünya pazarlarında marka olmalarına da hız katıyorlar. Kısaca, Türkiye’nin markalarını büyüterek ve potansiyel olanı markalaştırarak ilerlemesini hedefleyen Turquality, şirketlerin global pazarlarda rekabet edebilecek değere ve kurumsal yapıya ulaşabilmesi için yol gösterici olarak konumlanıyor” diye konuştu.

 

Yabancı firmalar, “Turquality” desteğini sorabiliyor

Yabancı firmaların da “Turquality” desteğini sorabildiğinin altını çizen Progroup Başkanı     

Dr. Salim Çam, şunları açıkladı:

“Bir Türk firması, yurtdışındaki bir işletmeyle işbirliği yapmayı planlandığında, yabancı firmaların sorduğu sorulardan birisi de Turquality desteği olabiliyor. Bir yandan Turquality, üretim, satın alma, kalite, ar-ge, insan kaynakları gibi işletmenin tüm birimlerinin global standartlarda etkin bir iş modeliyle yönetildiği anlamına geliyor. Diğer yandan, yurtdışına açılan Türk firmalarına reklam, ofis kirası gibi konularda destek verdiğinden; Türk şirketiyle ortak iş planlayan yabancılar, ülkemizin verdiği marka desteği programından yararlanılabileceğini biliyorlar. Aslında Turquality, bir karne ve bir akreditasyondur. Kısaca, Turquality karnesi pekiyi olan bir Türk işletmesi, global pazarlarda yabancı firmalara güven vermektedir” dedi.

 

Programda, rekabet üstünlüğünü “insan” sağlıyor

“Turquality’de rekabet üstünlüğünü insan” sağlıyor diyerek konuşmasına devam eden Progroup Başkanı  Dr. Salim Çam, şunları belirtti:

“Turquality Programı, rekabet üstünlüğünü “insana” veriyor. Rekabet üstünlüğü; yapay zekayı, insan zekasının üstüne çıkararak yakalanamaz. Bir yanda global arenada ‘sözde’ kabul gören toplumsal fayda eğilimleri ve insan değerinin güncel konumu, diğer yanda Şeyh Edebali’nin Osman Gazi’ye ‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın’ vasiyeti. İşte burada Turquality; makineleri ve teknolojiyi araç, insanı ise amaç olarak görüyor. Nitekim, Turquality tabanlı vizyoner liderler, teoriyi pratiğe çevirip, organizasyonun tamamı veya bir bölümü için gerçekçi, güvenilir ve çekici bir gelecek vizyonu oluşturabilme ve ifade edebilme yeteneğine sahip olan kişilerden oluşmaktadır. Bu vizyon uygun bir şekilde yürütülürse, çalışanların beceri ve yeteneklerine, vizyonun gerçekleşmesi için tüm kaynaklar güç verecektir. Bu liderler, vizyona gidilecek yolda, güçlü stratejiler geliştirerek çevreyi etkileyen proaktif bir yaklaşımla hareket etmektedirler ve böylece işletmeler hedeflerine ulaşmaktadır” diye konuştu.

 

Firmalar, “stratejik planlama, tedarik zinciri, marka yönetimi”ne öncelik veriyor

Yurtiçi ve yurtdışında markalaşma hedefleri olan Türk firmalarının, geleceğin peşinde olmaktan öte, geleceğin önünde olmayı istediklerine işaret eden  Progroup Başkanı  Dr. Salim Çam, şunları söyledi:

“Firmalar; stratejik planlama, tedarik zinciri ve marka yönetimine öncelik veriyor. Bu nedenle bizden daha çok, stratejik planlama ve uygulama, bütçe, iş planları, markalaşma, tedarik zinciri yönetimi, dijitalleşme gibi konularda danışmanlık talepleri bulunuyor. Global pazarlarda uluslararası rakipleriyle rekabete hazırlanan Türk markaları, geleceğin peşinde olmaktan öte, geleceğin önünde olmayı istiyorlar” dedi.

 

Turquality, şirketleri “marka değeri” ne ulaştırıyor

Turquality programı kapsamında “şirketler, nereye ulaşmayı istiyor?” sorunu değerlendiren Progroup Başkanı Dr. Salim Çam, şunları anlattı:

“Progroup olarak, işbirliği içinde olduğumuz şirketleri “marka değeri”ne ulaştırıyoruz. Hem marka, hem değer kavramının tanımlanmasındaki ortak ifade “iş süreçleri” yönetimidir. Turquality, bir iş modelidir ve firmalara kazandırdığı en büyük fayda; stratejik, fonksiyonel ve operasyonel süreçlerin global bir seviyeye getirilmesi suretiyle, sürdürülebilir bir büyümenin sağlanarak, birim başına daha karlı bir ihracat yapılmasına imkan verilmesidir. Turquality iş modelinin sürdürülebilir olması, markaların uluslararası pazarlarda rekabet edebilmesinin önünün açarken, kilogram başına ihracatlarını 3 kat artırmaktadır” şeklinde konuştu.

  

4 Adımda Turquality 

Ön Başvuru Süreci

Yurtiçinde ve yurtdışında (en az bir ülkede) marka tescilinin bulunması.

Ön değerlendirme setini doldurarak, TURQUALITY programı için yeterli skora sahip olunması.

Talep edilen dokümanlar ile TİM TURQUALITY Sekretaryasına başvurunun yapılması. 

Turquality Aday Değerlendirme

Ticaret Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş “Yönetim Danışmanlığı” şirketi ile, “Turquality Aday Değerlendirme” çalışmasının yapılması.

Ticaret Bakanlığı tarafından sonucun firmaya bildirilmesi.

Gelişim Yol Haritası ve Stratejik İş Planı

Ticaret Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş “Yönetim Danışmanlığı” şirketi ile, 5 yıllık  “Gelişim Yol Haritası” ve “Stratejik İş Planı” çalışmasının yapılması.

Ticaret Bakanlığı’na ilgili çalışmaların sunulması.

Turquality Teşvikleri

Ticaret bakanlığı tarafından firmaya ait TURQUALITY başvurularının incelenmesi.

Olumlu sonuçlanan başvurularda firma tarafından hak edişin alınması.

Paylaş